O tydzień przesunie się otwarcie ofert na wybór wykonawcy nowego odcinka olsztyńskiej sieci tramwajowej. To najprawdopodobniej już ostatnia zmiana terminu i 7 lipca dowiemy się, kto chce wybudować linię na Pieczewo.

Nowa, niewykorzystywana jeszcze pętla autobusowa na tzw. nowym Pieczewie, w pobliżu granicy miasta i węzła Pieczewo na obwodnicy Olsztyna (10 maja 2020). Dzięki zmianom pierwotnego projektu krańcówki w miejscu dzisiejszej pętli Pieczewo na wschodnim końcu ulicy Wilczyńskiego w przyszłości będzie możliwe przedłużenie linii tramwajowej – być może kiedyś tramwaje dotrą i tu… © OlsztyńskieTramwaje.pl
To czwarta data planowanego zakończenia tej części przetargu – wcześniej planowano zrobić to w czerwcu (2, 16 lub 30). Ze względu na pandemię koronawirusa po raz pierwszy w historii olsztyńskich przetargów tramwajowych otwarcie ofert odbędzie się w formie elektronicznej. Pytań wciąż przybywa, niezmiennie jednak są to bardzo szczegółowe kwestie dotyczące bądź to kosztorysu inwestycji, bądź konkretnych rozwiązań technicznych czy materiałów. Miasto odpowiada na zapytania, doprecyzowuje niejasności, poprawka błędy pisarskie w dokumentacji. Z kwestii istotnych nie dla budowlańca z odpowiedzi na pytania potencjalnych oferentów wyłowiliśmy ostatnio kilka informacji o szynach i torze. Minimalna długość szyn układanych na nowym odcinku wyniesie 18 m. Wszystkie krzyżownice na nowym odcinku będą płytkorowkowe, co oznaczać będzie ograniczenie prędkości na przejeździe przez nie (standardowo do 15 km/h). Dla mniejszego zużycia szyn i obręczy kół na łukach zastosowane zostaną szyny rowkowe (tramwajowe) z szerszym niż zazwyczaj żłobkiem (42 mm, wyjątkowo 36 mm). Zezwolono, by pod torowiskiem zamiast typowych mat wibroizolacyjnych dozwolone było układanie mat gumowych (pod warunkiem, że będą miały nie gorsze parametry i właściwości). Przed oddaniem torowiska do użytku wykonawca będzie musiał co najmniej raz przeszlifować szyny. Jeśli nie zostanie dzięki temu osiągnięty odpowiedni profil główki szyny, szlifowanie trzeba będzie powtórzyć. Powtórka szlifowania szyn będzie też obowiązkowa po 18 miesiącach użytkowania. Prace te trzeba będzie wykonać na blisko 6 kilometrach toru podwójnego, jaki powstanie w ramach inwestycji (Wilczyńskiego – 805 m; Krasickiego – 2 km; estakada – 275 m; Synów Pułku – 385 m; Wyszyńskiego – 1 km; al. Piłsudskiego – 1,5 km; dane na podstawie projektów wykonawczych, w zaokrągleniu do 5 m).
Chyba nie doczekamy się tramwajów na Pieczewie :)) Staje się to denerwujące …
PolubieniePolubienie
To już tylko tydzień. Przesuwania terminu należało się spodziewać, bo w przypadku tak dużych przetargów budowlanych ogromna liczba pytań i wniosków to standard. Jest takie angielskie przysłowie „Good things come to those who wait”. 🙂 A myślę, że warto poczekać i przemęczyć się przez czas budowy (która dzięki obwodnicy będzie dużo mniej uciążliwa), bo to będzie naprawdę nowa jakość dla paru tysięcy ludzi.
PolubieniePolubienie
Czekamy … i czekamy… od pięciu lat :)) Ciekawe kiedy ruszy budowa – na jesień 2020 czy wiosna 2021? Ja osobiście jestem za Tramwajami na Pieczewie chociaż budowa będzie pod moimi oknami.
PolubieniePolubienie
Otwarcie ofert – 7 lipca, umowę trzeba podpisać w 90 dni, czyli do początku października. 15 grudnia zaczyna się trzymiesięczny okres zimowy, kiedy nie prowadzi się prac (można, jeśli pogoda sprzyja, ale nie ma obowiązku). Stawiam, że 15 marca 2021.
PolubieniePolubienie
Dziękuję, za wyczerpującą odpowiedz – Pozdrawiam :))
PolubieniePolubienie
Ja mam pytanie.A czemu architekci/ inżynierowie nie planują puścić drugiej linii przez Ulicę Dworcową? Wydaje się, że by tam się wpasowała idealnie. Mogłaby iść środkiem i zostalaby dotyczczaaowa liczba pasów. Nie wyobrażam sobie ścisku na Piłsudskiego. Przecież tam też teraz będzie tylko jeden pas do jazdy samochodem? I jak dojedzie się do Centaurusa, w takim ścisku. Czy Pan wie, co stanęło na przeszkodzie, by tramwaju nie puszczać ulicą Dworcową do Dworca Głownego?
PolubieniePolubienie