W uzupełnieniu do naszego wpisu sprzed kilkunastu dni dotyczącego powtórzonego przetargu na zakup tramwajów dla Olsztyna w związku z rozbudową sieci przygotowaliśmy zestawienie pokazujące, jakie wymagania stawiało miasto w pierwszym przetargu na tabor sześć (!) lat temu, w 2011 roku, a jakie w tegorocznych – pierwszym nieudanym i trwającym właśnie kolejnym. W zestawieniu ujęliśmy też dane dotyczące tramwajów, które po Olsztynie jeżdżą, czyli Solarisów Tramino S111O.

Solaris Tramino Olsztyn S111O #3004 na linii 1 zbliża się do przystanku Dywizjonu 303 przy alei Sikorskiego (23 sierpnia 2017) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Wymagania przetargowe (2011) |
Solaris Tramino S111O |
Wymagania przetargowe (1. przetarg 2017) |
Wymagania przetargowe (2. przetarg 2017) |
|
Długość |
28-32 m |
29,3 m |
28-30 m |
28-32,5 m |
Szerokość |
2,4-2,5 m |
2,5 m |
2,5 m |
2,4-2,5 m |
Wysokość |
Maks. 4 m (ze złożonym pantografem) |
3,8 m (ze złożonym pantografem) |
Maks. 4 m (ze złożonym pantografem) |
Maks. 4 m (ze złożonym pantografem) |
Liczba członów |
Dowolna |
3 |
Dowolna |
Dowolna |
Liczba pasażerów |
Min. 200 (5 os./m2) |
>200 |
Min. 201 (5 os./m2) |
Min. 201 (5 os./m2) |
Liczba miejsc siedzących |
Min. 15% (30) |
43 |
Min. 15% (30) |
Min. 15% (30) |
Szerokość przejścia między siedzeniami |
Min. 65 cm |
70 cm |
Min. 65 cm nad wózkami skrętnymi i 70 cm poza nimi |
Min. 65 cm nad wózkami skrętnymi i 70 cm poza nimi |
Udział niskiej podłogi |
Min. 50% |
100% |
Między zewnętrznymi krawędziami skrajnych drzwi |
Między kabinami motorniczego z wyjątkiem obszarów nad wózkami skrętnymi |
Wysokość podłogi (niskiej) nad główką szyny |
36 cm |
36 cm |
37 cm (między zewnętrznymi krawędziami skrajnych drzwi a kabinami motorniczego – 48 cm z możliwością zastosowania stopnia lub pochylni o nachyleniu 8%) |
37 cm (nad wózkami skrętnymi – 48 cm z możliwością zastosowania stopnia lub pochylni o nachyleniu 8%) |
Liczba i rodzaj drzwi |
Min. 5 par drzwi podwójnych (130 cm) po obu stronach pojazdu; niedozwolone drzwi pojedyncze |
6 par drzwi podwójnych (130 cm) po obu stronach pojazdu |
Min. 5 par drzwi podwójnych (130 cm) po obu stronach pojazdu; dozwolone drzwi pojedyncze |
Min. 5 par drzwi podwójnych (130 cm) po obu stronach pojazdu; dozwolone drzwi pojedyncze |
Maksymalna prędkość |
70 km/h |
70 km/h (konstrukcyjna – 75 km/h) |
70 km/h |
70 km/h |
Minimalne przyśpieszenie (0-30 km/h) |
Min. 1,1 m/s2 |
??? |
Min. 1,1 m/s2 |
Min. 1,1 m/s2 |
Zdolność pokonywania wzniesień |
5% na odcinku 1 km z pełnym obciążeniem |
5% na odcinku 1 km z pełnym obciążeniem |
6% na odcinku 1 km z pełnym obciążeniem |
6% na odcinku 1 km z pełnym obciążeniem |
Biletomat w pojeździe |
Min. 1 szt. |
1 szt. |
Min. 1 szt. |
Min. 1 szt. |
Kryteria oceny oferty |
Cena – 65% Parametry techniczne – 35% |
Nie dotyczy |
Cena – 60% Parametry techniczne – 35% Zużycie energii elektrycznej – 5% |
Cena – 60% Parametry techniczne – 30% Skrócenie terminów dostaw – 10% |
Punktowane parametry techniczne |
1) Udział niskiej podłogi 2) Szerokość przejścia między siedzeniami 3) System dostosowujący wysokość podłogi do zużycia kół i obciążenia 4) Średnica kół 5) Materiały zastosowane do konstrukcji 6) Poziom hałasu 7) Liczba drzwi |
Nie dotyczy |
1) Udział niskiej podłogi 2) Szerokość przejścia między siedzeniami 3) Nacisk na oś 4) Poziom hałasu 5) Rodzaj podzespołów wykorzystanych w mechanicznym układzie hamulcowym 6) Zastosowanie wózków skrętnych |
1) Nacisk na oś 2) Zastosowanie skrajnych wózków skrętnych 3) Szerokość pudła tramwaju 4) Szerokość przejścia między siedzeniami 5) Liczba miejsc siedzących 6) Rodzaj podzespołów wykorzystanych w mechanicznym układzie hamulcowym 7) Poziom hałasu |
Skomentuj