Umowa podpisana, odliczanie rozpoczęte

27 06 2011

Pod łukiem Wysokiej Bramy, pod którym przez 58 lat kursował tramwaj, została uroczyście podpisana umowa z hiszpańskim koncernem budowlanym FCC Concstrucción, który zaprojektuje i wybuduje olsztyńską sieć tramwajową. Tym samym zaczynają biec terminy i możemy zacząć odliczanie – za 36 miesięcy od dziś tramwaje powinny już jeździć po torach stolicy Warmii.

Być może 27 czerwca 2014 roku nie będą one jeszcze woziły pasażerów, ale wiadomo, że wtedy wszystkie 15 tramwajów, które zamówi Olsztyn, powinno już wtedy stać w zajezdni i w najgorszym wypadku odbywać testy liniowe. Tak czy owak byliśmy dzisiaj świadkami ważnego wydarzenia. Od dziś już dużo trudniej będzie zaszkodzić powrotowi tramwajów do Olsztyna, bo machina ruszyła i miejmy nadzieję szybko osiągnie taki punkt, że przerwanie prac (a przeciwników transportu szynowego w Olsztynie wciąż nie brakuje) byłoby nie tylko głupotą, ale i niegospodarnością.

Tymczasem projekt tramwajowy nabiera tempa. Na początku lipca zostanie ogłoszony przetarg na zakup taboru. Specyfikacja przetargowa jest już praktycznie ukończona, trwają ostatnie procedury. Z naszych informacji wynika, że niektóre z postulatów zgłaszanych we wpisach na OlsztyńskieTramwaje.pl znajdą swoje miejsce w zamówieniu. Nasz pozytywny lobbing przyniesie najprawdopodobniej efekty w postaci odpowiedniej liczby i szerokości drzwi pojazdów (po sześć par podwójnych drzwi po obu stronach wozu) oraz umieszczenia biletomatów także w tramwajach. Dzień dobrych wiadomości dla olsztyńskich tramwajów.


Działania

Information

9 Komentarzy

28 06 2011
Em

Tylko się cieszyć, że ważna decyzja, która może być istotnym czynnikiem ożywiającym miasto, pod warunkiem zaistnienia programu zmian w otoczeniu linii szczególnie na odcinku ul. Kościuszki. Wypadało by oczekiwać stworzenia planu zagospodarowania tej części miasta w ścisłym związku z linią tramwajową.

Polubienie

29 06 2011
zygzak

Świetnie że podpisali umowę. Z dużą dozą optymizmu patrzę na profesjonalne wypowiedzi Hiszpanów. Wygląda na to, że FCC to solidna firma, której zależy na wejściu do Polski.

Polubienie

29 06 2011
czarek

Tak to bardzo dobry dzień dla naszego miasta. Należny trzymać mocno kciuki i kibicować za powodzenie i realizacje kontraktu. Z dużą niecierpliwością czekam na pierwsze dzwoneczki trampów na ulicach Olsztyna. Duże gratulacje wszystkim.
Powodzenia Olsztyn:))

Polubienie

13 07 2011
Em

No i choć pod jednym względem Olsztyn jest w pełni europejski – http://infotram.pl/text.php?from=main&id=41218

Polubienie

22 07 2011
Szeryf Tom Dee

Dziwi mnie i zastanawia fakt przeznaczenia aż 18-tu miesięcy na fazę projektowania i kolejnych 18-tu na samą budowę. Czy nie można zaprojektować w ciągu kilku miesięcy krótkich odcinków / rozpoczynających się np. z Kortowa, Starego Miasta, Dworca czy Jarot / i szybko zacząć je budować jednocześnie projektując kolejne? Nie należy chyba spodziewać się problemów z uzgodnieniami ZUD, otrzymywaniem pozwoleń na budowę, otrzymaniem zgody na zajęcie terenu itp. Przecież inwestorem jest sam Urząd Miasta, a która branża zechce mieć w nim wroga? MODGiK też w końcu działa w ramach Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami UM, w dodatku prowadzi i udostępnia mapę Olsztyna w wersji numerycznej / tzw NMO /, co znakomicie pomaga w szybkim projektowaniu przy pomocy programów typu Autocad. No ale to jest już chyba za późno, żeby cokolwiek w tym temacie zmienić…

Polubienie

31 08 2011
podróżny

Zapraszam prezydenta Grzymowicza do zarządzania Gliwicami, w których w dobie rozwoju sieci tramwajowych zlikwidowano tramwaje, bo jeden człowiek – prezydent Frankiewicz – ich nie lubi i żadne argumenty do niego nie trafiają…
Myślę, że w przyszłości tramwaje do Gliwic wrócą, bo to miasto potrzebuje nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych tak samo jak Olsztyn (te same problemy – korki, korki, słaba komunikacja autobusowa).

Polubienie

3 09 2011
OlsztyńskieTramwaje.pl

Pozdrawiam Gliwice. Od czasu hecy z likwidacją tramwajów (i szybko potem torowisk, żeby broń Boże nie udało się przywrócić komunikacji szynowej) szczerze Wam współczuję takiego prezydenta. Tylko zmarnowany czas, bo można kochać dyliżanse, ale z pociągami musiały jednak przegrać. Tu będzie tak samo – w dużym mieście transport szynowy to najlepsze rozwiązanie i nie zmieni tego prezydent Frankiewicz, choćby i bardzo chciał. Wyrażenie „prowokacja gliwicka” nabiera nowych znaczeń…

Polubienie

1 04 2013
Jan

Kim jest Pani w czerwieni?

Polubienie

1 04 2013
OlsztyńskieTramwaje.pl

To rzeczniczka olsztyńskiego ratusza Aneta Szpaderska.

Polubienie

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.