Tramwaje w Olsztynie zauważone

1 08 2011

Fakt powrotu tramwajów do Olsztyna nie pozostaje niezauważony. Na forach miłośników komunikacji miejskiej ten temat drążony jest już od dłuższego czasu, podobnie w polskich mediach branżowych (np. w „Świecie Kolei”), teraz jednak zaczynają jednak zauważać ten fakt także za granicą.

Olsztyn w "Strassenbahn Jahrbuch 2011"

Olsztyn w „Strassenbahn Jahrbuch 2011”

W specjalnym wydaniu branżowego niemieckiego miesięcznika „Strassenbahn Magazin” – „Strassenbahn Jahrbuch 2011” („Rocznik Tramwajowy 2011”) w części poświęconej Polsce znalazła się także wzmianka o budowie sieci tramwajowej w naszym mieście. Dla tych, którzy nie znają niemieckiego, zamieszczamy tłumaczenie widocznego na ilustracji powyżej fragmentu.

Także w Polsce powstają całkowicie nowe systemy tramwajowe. We wschodniopruskim mieście biskupim (sic!) powstanie ze środków Unii Europejskiej normalnotorowa sieć tramwajowa z trzema liniami prowadzącymi z dworca na Jaroty, do ratusza i do uniwersytetu. Otwarcie przewidziane jest na 2013 rok. (Redakcja „Strassenbahn Magazin” nie wiedziała o przesunięciu tego terminu na rok 2014 – red.) Do 1965 roku w Olsztynie funkcjonowały tramwaje o szerokości toru 1000 mm.

Olsztyńskimi tramwajami interesują się także producenci taboru. Podczas niedawnej wizyty w Olsztynie ambasadora Czech Jana Sechtera usłyszeliśmy, że czeskie firmy mają zamiar wystartować w przetargu na dostawę taboru tramwajowego dla stolicy Warmii. Najprawdopodobniej mowa o Škodzie, która ma w swoim portfolio model dwukierunkowy przygotowany dla Wrocławia – 19T (choć nie jest on w 100% niskopodłogowy), a także w całości niskopodłogowy model ForCity, który do tej pory produkowany był tylko w wersji jednokierunkowej (dla Pragi i Rygi).

Advertisements

Działania

Information

9 komentarzy

1 08 2011
BorOl

Tylko coś ten przetarg nie chce się ogłosić… 😦

Lubię to

1 08 2011
gox

Co niestety nie jest niczym nadzwyczajnym jeżeli rozpatrzymy dotychczasową historię tego projektu.

Lubię to

4 08 2011
pit0102

Wschodniopruskim mieście biskupin ?! Słucham ?! Czy te niemce są takie głupie ? Nie ma się z czego cieszyć.

Lubię to

4 08 2011
OlsztyńskieTramwaje.pl

Jest się z czego cieszyć. A to, że Niemcy używają określenia Prusy Wschodnie? Założę się, że my też inaczej niż Litwini określamy niektóre ziemie na Litwie. I co z tego wynika? Nic.

Lubię to

4 08 2011
KaeR

Firmy: „Pesa” albo „Solaris”. Nie potrzebne nam inne.

Lubię to

4 08 2011
OlsztyńskieTramwaje.pl

Potrzebne. Chciałbyś kupować samochód mając do wyboru tylko Opla albo Fiata, bo montują w Polsce? Ja nie. Konkurencja zawsze wpływa korzystnie i obniża ceny przy zachowaniu wysokich wymagań.

Lubię to

4 08 2011
lukasz1202

To że Skoda chce startować w przetargu na tramwaje dla Olsztyna to bardzo dobra wiadomość. Byłem na wakacyjnym wyjeździe w Pradze i miałem przyjemność jechać obydwoma modelami tramwaju Skody. W 19T nie podoba mi się strasznie zabranie przestrzeni pasażerskiej na rzecz większej kabiny motorniczego. Być może tylko praska wersja tak ma ale wg mnie zabranie pierwszych drzwi w tramwaju pasażerom to bardzo zły pomysł. Tramwaj wydaje mi się ciasny, nad wózkami jest bardzo mało miejsca. Ogolnie tramwaj bardzo średnio Przypadł mi do gustu. Za to w Skodzie 15T (ForCity) po prostu się zakochałem 😉 Tak przestronnym tramwajem jeszcze nie jechałem. Do tego bardzo fajnie wykończony w środku, agresywny na zewnątrz. Z całą pewnością nie obraziłbym się gdyby takie jeździły po Olsztynie.

Lubię to

31 08 2011
Razparuk

Jak dla mnie najlepiej i najprzestrzenniej zrobionymi tramami w MPK Poznań sa….Tatry ;). Przeżywały okres „chorób wieku dzieciecego” lecz potem okazały sie dobrymi wozami.

Lubię to

3 09 2011
OlsztyńskieTramwaje.pl

Trochę masz racji, że jak już poskładano z tych dziesięciu Tatr bodajże cztery, to już całkiem przyzwoicie sobie dają radę. I w końcu kursują na wielu liniach, a nie – jak przez wiele lat – tylko na „dwunastce”. Nigdy mi nie było po drodze z Grunwaldu, żeby się nią przejechać. 🙂

Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




%d blogerów lubi to: