Pierwsze szyny na rocznicę

23 11 2014

Dokładnie w 49. rocznicę ostatniego kursu olsztyńskiego tramwaju – 20 listopada 2014 – na przyszłym torowisku przy ulicy Płoskiego pojawiły się pierwsze szyny. Pięknie symboliczne – będzie jeszcze bardziej, jeśli na półwiecze likwidacji, czyli 20 listopada 2015, uda się tramwaje uruchomić.

Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (22 listopada 2014)

Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (22 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl

Na razie nie wybiegajmy jednak w przyszłość, a cieszmy się teraźniejszością. Według zapowiedzi wykonawcy do końca listopada odcinek wzdłuż Płoskiego powinien być gotowy. Mowa o torowisku, bo słupy trakcyjne staną najprawdopodobniej dopiero na wiosnę. Dziś szyny jeszcze leżą na podkładach, ale od poniedziałku 24 listopada powinny być już do nich mocowane, jak usłyszeliśmy na budowie. Fragment torowiska przy Płoskiego stanowi ok. 1/6 odcinka południowego budowanego przez Skanską i nieco poniżej 10% całej sieci. Według informacji TVP Olsztyn na wspomnianym dwutorowym odcinku położonych zostanie 3000 z 18 000 szyn, jakie na swoje odcinki – czyli fragment dwutorowej linii głównej od krańcówki na Jarotach do skrzyżowania alei Sikorskiego z ulicami Pstrowskiego i Obiegową oraz jednotorową odnogę do Kortowa wzdłuż Tuwima – zamówiła Skanska.

Advertisements

Działania

Information

19 responses

24 11 2014
goxl

Likwidację tramwajów czas zacząć :/
Czesław Jerzy Małkowski #1572675 dzisiaj, 12:04

Najpierw dokonałbym dokonałbym dokładnego przeglądu inwestycji realizowanych, ale jeszcze nie ukończonych i tych, które są w planie realizacji na najbliższy czas. Ale nade wszystko, chciałbym poinformować rzetelnie olsztynian o skali zadłużenia miasta i rzeczywistych kosztach inwestycji tramwajowej. Również będę chciał policzyć, jakie straty miasto poniosło burząc trakcje komunikacyjne np. ul. Tuwima w przygotowaniach do inwestycji tramwajowej.

Przeczytaj cały tekst: Zapraszamy do śledzenia czatu z Czesławem Jerzym Małkowskim, kandydatem na prezydenta Olsztyna – Gazeta Olsztyńska http://gazetaolsztynska.pl/231518,Zapraszamy-do-sledzenia-czatu-z-Czeslawem-Jerzym-Malkowskim-kandydatem-na-prezydenta-Olsztyna.html#ixzz3Jz8xFdxx

Lubię

24 11 2014
OlsztyńskieTramwaje.pl

Jest wciąż szansa, że do tego nie dojdzie. 30 listopada lokale wyborcze czekają. Zwolennicy tramwajów powinni mobilizować znajomych, rodzinę. Ja od lat odpowiadam na pytania „po co ten tramwaj?” i po dyskusji na argumenty wszyscy przyznają, że to niegłupi pomysł.

Lubię

24 11 2014
Chemi

A ja się zastanawiam na ile jego obietnice są poważne, a na ile to takie pokazanie kontrastu między nim, a Grzymowiczem.
Pewnie wyszło, że bardziej mu się opłaci pozyskanie głosów od ludzi sceptycznych wobec tramwaju, niż dzielić się zwolennikami z G.
Raczej nie zrezygnuje z tramwajów, bo nie jest głupi.
Jedyne co się boję to, że zablokuje przebicie os. Generałów do Warszawskiej… Ale to już nic z Tramwajami nie ma wspólnego.

Lubię

24 11 2014
olsztyniak

Z tego co mowi Malkowski to raczej nie ma zamiaru wstrzymywac budowy tramwaju a na nowo ja „wycenic” i „uporzadkowac”Mowi nawet ze przyspieszy roboty np.na ulicy Kosciuszki.Tak czy inaczej mam nadzieje ze nie wygra

Lubię

25 11 2014
TKR

Ta, przyspieszy… ciekawe za co, skoro miasto tak zadluzone. Kielbasa wyborcza, jakkolwiek dziwnie w wypadku tego typa „kielbasa” moze zostac zinterpretowana.

Ja nadal uwazam, ze te tramwaje potrzebne, jak dziura w moscie, ale na gwalciciela glosowac nie bede. Gosc, ktory wielokrotnie lamal sluby malzenskie, nie jest godzien mego glosu.

Lubię

25 11 2014
OlsztyńskieTramwaje.pl

W kwestii zadłużenia: zadłużenie Olsztyna wynosi 29% i jest to najniższy poziom wśród dużych polskich miast (Dziennik Gazeta Prawna 19.05.2014).

Lubię

26 11 2014
TKR

Co nie zmienia faktu, ze jak sie jest pod kreska, to nie ma z czego rozdawac. Proste rachunki. A czy sie jest najmniej, czy najbardziej zadluzonym, nie zmienia faktu, ze jest sie do tylu.

Lubię

26 11 2014
OlsztyńskieTramwaje.pl

To tak nie działa. Niemal wszystkie polskie samorządy są zadłużone, a w przypadku miast powyżej 100 tysięcy każde. Zadłużenie to nie to samo, co niewypłacalność – inwestycje i wydatki bieżące są nadal realizowane.

Lubię

25 11 2014
olsztyniak

Rownie dobrze mozna mieszkac na ulicy i cieszyc sie ze nie splaca sie kredytu na mieszkanie a skoro Tobie nie potrzebne tramwaje to nie zagladaj na to forum

Lubię

25 11 2014
OlsztyńskieTramwaje.pl

To będzie trudne. Nie da się pisać bloga nie zaglądając na niego. Możesz nie będziesz mnie jednak wyrzucać z mojego własnego domu?

Lubię

25 11 2014
olsztyniak

Panie Marcinie prosze jeszcze raz przeczytac moj post,ktory byl adresowany nie do Pana a do TKR,uwielbiam ten blog i zagladam do niego codziennie.Mam juz dosc wszelkiej masci forumowych fusow na roznych forach ,ktorzy udajac mieszkancow Olsztyna psiocza na budowe naszych tramwajow bo nam ich poprostu zazdroszcza.Z doswiadczenia wiem ze duzo z tych „niezadowolonych” nie ma z Olsztynem nic wspolnego i jezeli ogladal Pan film „dzien swira ” i pamieta Pan ostatnia scene z tego filmu to wie Pan o czym mowie. Wiecej optymizmu bo naszych tramwajow nikt juz nam nie odbierze.Pozdrawiam serdecznie

Lubię

25 11 2014
OlsztyńskieTramwaje.pl

A to bardzo przepraszam. Po wczorajszym ataku na forum GW mogłem być przewrażliwiony i źle zrozumiałem. Niby zawodowo kiedyś sprzątałem szambo na forach, ale chyba nie da się uodpornić na bezinteresowną zawiść, zwaną dziś hejtem, jaką ludzie wylewają w internecie. Jeszcze raz przepraszam za nieporozumienie.

Lubię

26 11 2014
TKR

A kim ty, gosciu, jestes, zeby mi mowic, skad ja jestem? Akurat mieszkam w Olsztynie od urodzenia, wiec mam jednak cos z tym miastem wspolnego. Druga sprawa: jak sie nie ma co wydac, to sie nie wyda – kumasz? Jak lykasz obiecanki gwalciciela, ze przyspieszy budowe, to chyba tego nie dostrzegasz. Przyspieszenie budowy wiaze sie z kosztami – skoro miasto jest zadluzone, to srodkow nie ma – czego jeszcze nie zrozumiales? To akurat nie byl atak na tramwaje, bo chcialbym, zeby szybciej je odfajkowali.

A z ta zazdroscia to na pewno nam zazdroszcza godzin spedzonych w korkach, bo pol miasta rozkopane.

Lubię

26 11 2014
OlsztyńskieTramwaje.pl

Proszę o nieco bardziej stonowany ton wypowiedzi. Tak się tu przyjęło.

Lubię

25 11 2014
Cezary

Jadąć dziś wieczorem w warszawie tramwajem nr 1, usłuszałem rozmowę dwóch młodych ludzi: temat dotyczył tramwajów oczywiście:) i co ja słyszę …wiesz,że w Olsztynie budują super nowoczesną linię tramwajową z dwukierunkowymi tramwajami ..to super fajna sprawa…Uwierzcie mi serce mi urosło.Ot taki przerywnik i niech się nam buduje nasza super,,,,,
Pozdrawiam Wszystkich.

Liked by 1 osoba

25 11 2014
Tom Dee

Dla porządku podaję w tym miejscu informację: do nowej Rady Miasta wyborcy wybrali 17 radnych pełniących dotąd swoje obowiązki w Radzie kadencji 2010-2014. Rada naszego miasta liczy 25 osób. Czy to jest zapowiedź zmian czy kontynuacji – niech każdy sobie oceni według własnego mniemania. Oczywiście wiem, że tylko krowa nie zmienia swoich poglądów, ale w końcu jakieś tam ” noblesse oblige” /chyba ich też/…?

Lubię

25 11 2014
OlsztyńskieTramwaje.pl

Noblesse? 😀

Lubię

27 11 2014
Tom Dee

Oblige.

Lubię

30 11 2014
Em

Ja nie kryłem zdziwienia, jak w punkcie informacji turyści z zagranicy (!) pytali, gdzie trwają prace przy linii. Bo u nich też budują nowe linie i są ciekawi budowy u nas. Nie taję, poczułem się miło 🙂

Lubię

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




%d bloggers like this: