15 listopada ekipy budowlane Skanskiej położyły pierwsze podkłady pod powstające torowisko dla olsztyńskich tramwajów. Znalazły się one przy ulicy Płoskiego, w pobliżu skrzyżowania z ulicą Wilczyńskiego i aleją Sikorskiego.

Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Same szyny wykuwane są w hucie na Śląsku i podobno pierwsza ich partia jest już co najmniej w transporcie. Być może dotarły już na teren zajezdni, gdzie też niedługo powinien zacząć powstawać już układ torowy. Piszemy w trybie przypuszczającym, bo plac budowy zajezdni tramwajowej otacza szczelne blaszane ogrodzenie i podejrzenie czegokolwiek najłatwiejszym zadaniem nie jest. Na szczęście widać to, co nad ziemią i ogrodzeniem, czyli powstającą halę postojową, która jest już na etapie konstrukcji dachu. Wracając jednak do ulicy Płoskiego: jest to najbardziej zaawansowany obecnie plac budowy. Niemal na całej długości ok. 870-metrowego odcinka wzdłuż tej ulicy gotowa jest podbudowa pod torowisko, którego granice są wyznaczone krawężnikami, a między nimi ubity i wyrównany tłuczeń, który właśnie doczekał się pierwszych kilkudziesięciu betonowych podkładów.
Zbliżony stan zaawansowania budowy torowiska widać na ulicy Obiegowej w pobliżu skrzyżowania z Żołnierską, gdzie 11 listopada oddano do użytku wiadukt tej drugiej ulicy nad pierwszą. Za to im bliżej śródmieścia, tym bardziej nic się nie dzieje. Już dwa razy miały rozpocząć się prace na ulicy Kościuszki między placem Konstytucji 3 Maja a skrzyżowaniem z Kętrzyńskiego, ale ratusz już dwukrotnie odwoływał zapowiadane zamknięcie ulicy (drugi raz po godzinie i dwóch minutach od informacji o robotach). Najprawdopodobniej to ostrożność okresu wyborczego, więc raczej do drugiej tury wyborów na prezydenta miasta (30 listopada 2014) zamknięć w centrum spodziewać się nie należy. Trwają prace przy alei Sikorskiego na większości jej długości, ale tu do budowy stricte tramwajowej jeszcze trochę czasu pozostało, bo przy okazji powstawania torowiska aleja przechodzi w zasadzie generalny remont z wymianą instalacji podziemnych włącznie. Najbardziej widocznym elementem związanym z tramwajami jest usypany na skrzyżowaniu z ulicą Tuwima nasyp – to tu odgałęziać się będzie odnoga do Kortowa i widać już miejsce, gdzie znajdzie się torowisko i przystanek, za którym dwa tory zmienią się w jeden.
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego – okolice skrzyżowania z ulicą Minakowskiego (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego – okolice skrzyżowania z ulicą Wańkowicza (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego – skrzyżowanie z ulicą Tuwima (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego – skrzyżowanie z ulicą Tuwima (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego – okolice skrzyżowania z ulicą Tuwima (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego – okolice skrzyżowania z ulicą Tuwima (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego – okolice skrzyżowania z ulicą Tuwima (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego – okolice skrzyżowania z ulicą Tuwima (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego – okolice skrzyżowania z ulicą Dywizjonu 303 (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego – okolice skrzyżowania z aleją Obrońców Tobruku (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa ulicy Obiegowej i biegnącej przy niej linii tramwajowej (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa ulicy Obiegowej – widok z wiaduktu ulicy Żołnierskiej (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa ulicy Obiegowej – widok z wiaduktu ulicy Żołnierskiej (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa ulicy Obiegowej i biegnącej przy niej linii tramwajowej – widok z wiaduktu ulicy Żołnierskiej (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa ulicy Obiegowej i biegnącej przy niej linii tramwajowej – wiadukt ulicy Żołnierskiej (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa ulicy Obiegowej i biegnącej przy niej linii tramwajowej (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa ulicy Obiegowej i biegnącej przy niej linii tramwajowej (16 listopada 2014) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Dodaj do ulubionych:
Polubienie Wczytywanie…
Podobne
Czy ktos wie czy od niedzieli pojechali dalej z podkladami do przodu?
PolubieniePolubienie
Miło patrzeć na zdjęcia z realizacji kontraktów..serce się raduje. Mnie osobiście martwi brak jakichkolwiek prac na ul.Kościuszki, Żołnierskiej nie mówiąc o odnodze do Starego Miasta.
PolubieniePolubienie
Żołnierska i Kościuszki ruszą po oddaniu Obiegowej. Na Piłsudskiego i 11 listopada juz chodzili i robili pomiary, poznaczyli na czerwono coś na chodnikach – i pewnie po II turze wyborów rusza 🙂
PolubieniePolubienie
Dzisiaj tj. 19-ego z rana widziałem zaparkowanego TIR-a z kolejną „porcją” świeżutkich podkładów 🙂
PolubieniePolubienie
Dokładnie. Wyglądało to tak jakby mieli zacząć kłaść drugą „nitkę”.
PolubieniePolubienie
Czy ma ktos nowe „newsy” z Ploskiego?
PolubieniePolubienie
Dostałem przed sekundą cynk od znajomego, że pierwsze rozjazdy już są kładzione, a tory ponoć już w trasie jadą koleją do Olsztyna 🙂
PolubieniePolubienie
Rozjazdy kładą już w zajezdni – tam ich jest przecież sporo :).
PolubieniePolubienie
Juz sa na Ploskiego!
PolubieniePolubienie
Wyprzedziles mnie 😉
PolubieniePolubienie
Czy zmiana na stanowisku prezydenta miasta (o ile nastąpi) może być zagrożeniem dla tramwajów? Pan M. w wywiadzie sprzed wyborów mówił, że „tramwaje tak, ale nie teraz, na razie wystarczy kupić 10 solarisów” (cytat niedokładny). Wiem, że umowy są już podpisane, ale zawsze mogą „nagle” pojawić się dziwne okoliczności i okaże się, że „się nie da, nie zdążymy” itd.
PolubieniePolubienie
Dyskusja na temat była już w poprzednim wątku 😉
PolubieniePolubienie
Jak się chce, zawsze można zaszkodzić. A w przypadku wyboru pana CJM może to być chęć utrącenia sztandarowej inwestycji poprzednika, więc niebezpieczeństwo jest duże. A więcej tu: https://olsztynskietramwaje.pl/2014/11/13/pierwsze-zdjecia-solarisa-tramino-olsztyn/#comment-5386
PolubieniePolubienie
Dzięki, znalazłem.
PolubieniePolubienie