Pierwsze Solarisy Tramino Olsztyn kończą się montować, a krajobraz coraz bardziej tramwajowy

24 01 2015

Pierwsze tramwaje Solaris Tramino dla Olsztyna trafiły już do końcowego montażu w fabryce Solarisa. Pomalowane już człony pudeł przewiezione zostały ze Środy Wielkopolskiej, gdzie odbywa się pierwszy etap montażu tramwajów, do drugiej fabryki na poznańskim Junikowie, gdzie osiągną docelowy wygląd. Tymczasem w Olsztynie stanęły pierwsze słupy trakcyjne.

Pomalowane pudło członu Solarisa Tramino Olsztyn

Pomalowane pudło członu Solarisa Tramino Olsztyn © Solaris

Zgodnie z planem pierwszy tramwaj ma przyjechać do Olsztyna w czerwcu, więc czasu jest jeszcze wystarczająco dużo, by wóz zmontować i gruntownie przetestować. Jak już pisaliśmy, pierwsze testy w ruchu liniowym olsztyńskie Tramino przejdzie najprawdopodobniej na torach w Poznaniu. W czerwcu powinien już móc przejechać przynajmniej częścią swojej przyszłej trasy w Olsztynie, zwłaszcza że zaawansowanie prac torowych największe jest w zajezdni, gdzie układ torowy jest już praktycznie gotowy i rozpoczęło się przykrywanie hal dachem, zaczyna coraz lepiej wyglądać na torze technicznym, gdzie co prawda podkładów ani szyn jeszcze nie ułożono, ale za to pojawiły się pierwsze w całej sieci słupy trakcyjne – na początku ulicy Towarowej, przy placu Ofiar Katynia i OZGrafie, a sam dojazd od zajezdni do krańcówki przy Dworcu Głównym to już ponad kilometr toru podwójnego. Dalszą część odcinka północnego (śródmiejskiego) w ulicach Kościuszki i Żołnierskiej buduje ten sam wykonawca – Torpol, więc można mieć nadzieję, że nie będzie zwlekał z zakończeniem budowy do 24 października, czyli terminu zapisanego w umowie. Słupów na razie stanęło pięć – jeden na pasie zieleni między jezdniami ulicy Dworcowej, cztery w miejscu przyszłego torowiska na Towarowej. Oznacza to, że do postawienia pozostało ich jeszcze 519 – dane podajemy za „Gazetą Wyborczą Olsztyn”.

Reklamy

Działania

Information

19 Komentarzy

24 01 2015
olsztyniak

Kolejne slupy tym razem w kolorze grafitowym stoja juz przy dworcu:).Moim zdaniem nie ma szans zeby tramwaj (jezeli bedzie dostarczony w czerwcu w co tez watpie)przejechal po trasie w tym miesiacu .Ewentualnie moze na odcinku dworzec-zajezdnia

Polubienie

24 01 2015
OlsztyńskieTramwaje.pl

Tylko o tym odcinku myślałem, choć nie wiem, jak będzie wyglądało zasilanie, tzn. czy możliwe będzie włączenie napięcia tylko na torze do zajezdni i bez formalnego odebrania całej sieci. Miałem na myśli to, że do czerwca ten odcinek może być technicznie przejezdny.

Polubienie

24 01 2015
Marian

Wątpię, by tramwaj pojechał od dworca. Pojazdy przywiozą na lawetach i rozładują na tory przy zajezdni. Ale będzie na co patrzeć :).

Polubienie

24 01 2015
OlsztyńskieTramwaje.pl

Myślałem o pierwszej przejażdżce. Wkolejanie raczej na pewno odbędzie się na Towarowej. Nie robi się tego na torach na podsypce, a taki będzie odcinek od dworca aż do Składowej. Za to od Składowej do wjazdu do zajezdni będzie prosty „wypłytowany” odcinek – na spuszczanie z lawety jak znalazł.

Polubienie

27 01 2015
Chemi

Ciekawe jak będzie się sprawował Solaris, bo zawsze trochę bardziej lubiłem Pesy – może to kwestia, że Pesami jeździłem i się przyzwyczaiłem do nich, albo kwestia mniej „kontrowersyjnego” wyglądu… ale o ile w Gdańsku Swingi chyba nie sprawiały problemów przynajmniej w czasach, gdy tam mieszkałem, to najnowsze Swingi w Toruniu są dosyć kapryśne…

Wiadomo jakie będą kasowniki będą w naszych Solarkach? W nowych Pesach w Toruniu mają fajne modele, chyba taki:

Puki co w Toruniu też nie ma kart miejskich, więc na ekranie kasownika jest tylko godzinai ladne tło inspirowane Kopernikiem i starówką Torunia.

Polubienie

27 01 2015
Szemely

Podobne kasowniki ma w nowych autobusach również Kraków. Wydaje mi się jednak że kasowniki z ekranem dotykowym jak ładnie wyglądają, tak nie są zbyt potrzebne. Większości osób służą do kasowania biletów i sprawdzenia ważności karty miejskiej (do czego wystarczy zwykły mały wyświetlacz) ; )

Polubienie

28 01 2015
Chemi

Analogicznie można napisać, że ” po co w biletomatach więcej biletów, jak ludzie kupują tylko zwykły/ulgowy i miesięczny”, a potem w ogóle po co biletomaty i skończy się, że nie ma sensu zmieniać itp :/

Polubienie

28 01 2015
Szemely

Tak, ale z tego co widzę, to jedynymi dodatkowymi możliwościami w tych kasownikach są: zmiana języka (żeby wyświetliło się polecenie kasowania biletu po angielsku/niemiecku), oraz ewentualnie sprawdzenie kawałka (bo nie całej) trasy która i tak wyświetla się na ekranach w autobusie. Według mnie to jest trochę przerost formy nad treścią.

Polubienie

28 01 2015
OlsztyńskieTramwaje.pl

Myślę, że nowe olsztyńskie kasowniki są praktyczniejsze. Nie wiemy jeszcze, jakie będą miały funkcje związane z kartą miejską, ale uważam, że są lepsze niż te toruńskie z jednego powodu. Kasownik to jednak urządzenie narażone na uszkodzenia – uderzenia łokciami, plecakami itp. Koszt wymiany małego monochromatycznego wyświetlacza jest na pewno zdecydowanie niższy niż – ładnego, przyznaję – kolorowego ekranu LCD.

Polubienie

29 01 2015
Chemi

Średni ten powód, bo w życiu nie widziałem połamanego kasownika (nawet te czerwone nie są połamane).
IMHO te zwykłe będą tam pasowały jak pięść do nosa, ale każdy ma swoje zdanie.

Polubienie

29 01 2015
Fantramowolsztyn

Z tego co było opisywane i mówione to Olsztyńska sieć tramwajowa w przyszłości ma być powiększana o kolejne linie . I mam pytanie jeśli do tego dojdzie to można byłoby podpisać umowę na na dostawę tramwajów np. PESA KASHMIR obojętnie jaka wersja 3 czy 5 członowa. Olsztyńskie Tramwaje będą dwukierunkowe na wszystkich liniach i to będzie jedyne miasto w Polsce o takiej charakterystyce tramwajów. Dlaczego PESA KASHMIR? Po 1 Elegancki i nowoczesny wygląd, po 2 te tramy według producenta miały/ mają być dwukierunkowe. po 3 fajnie byłoby gdyby taki tramwaj udało się zbudować bo jak na razie tylko projekt jest.

Polubienie

30 01 2015
Chemi

Ja mam wrażenie, że przy następnych ewentualnych zakupach tramwajów będzie rozpisywany przetarg i to co go wygra będzie głównie zależało od warunków przetargu i od tego co nam zaproponują producenci (osobiście bym wolał Jazz’a w podobnej wersji jak ma Gdańsk – bez tego „wodogłowia”).
Ale mam wrażenie, że zanim to nastąpi to minie sporo czasu i Pesa i Solaris będą miały nowe modele.

Polubienie

29 01 2015
Fantramowolsztyn

Przepraszam ale ktoś może mi wytłumaczyć jeden fakt? Mianowicie chodzi mi o linię na Kortowo? w zakładce kiedy pojedziemy na mapce jest pokazane że linia będzie przebiegać od Sikorskiego do Warszawskiej ulicą Tuwina. A tym czasem na stronie Targeo jest pokazane że jest zamknięta ulica Obrońców Tobruku chyba mały błąd twórców strony. Już się wystraszyłem że to podwykonawcy się pomylili w planach 🙂

Polubienie

29 01 2015
OlsztyńskieTramwaje.pl

Z błędów Targeo niech tłumaczy się Targeo. Polecamy Open Street Map – aktualizowane błyskawicznie i prawidłowo.

Polubienie

30 01 2015
Chemi

Może Targeo ma stare dane i zamknięcie Obrońców jest związane z przebudową skrzyżowania z Warszawską, albo w ogóle z innym remontem.
Ale mało logiczne, żeby linia na Kortowo leciała po OT – chyba, że jako linia okrężna (jadąca …>Tuwima > Warszawską>OT>…) 😉

Polubienie

3 02 2015
Chemi

Nie na temat, ale wie ktoś co to jest za tramwaj? Jeden z najładniejszych tramwajów (moim zdaniem). Często, się przewija przy okazji artykułów o tramwajach ale nigdy nie podpisują.

Polubienie

3 02 2015
OlsztyńskieTramwaje.pl

Eurotram w Strasburgu. Najpierw robili je Włosi z firmy Socimi, ale – jaka niespodzianka – zbankrutowali. Kończył najpierw dział transportowy ABB, który został przejęty przez Adtranz, którego z kolei przejął Bombardier.

Polubienie

4 02 2015
cezary

Czy może koś posiada ta tajemną wiedzę, kiedy rozpoczną się prace na ul. Żołnierskiej, Kościuszki oraz na Piłsudskiego? Cisza na tych kontraktach jest bardzo niepokojąca.

Polubienie

4 02 2015
OlsztyńskieTramwaje.pl

Wiedza to niespecjalnie tajemna. Na Kościuszki prace już trwają – na odcinku od placu Konstytucji 3 Maja do Kętrzyńskiego wymieniane są już instalacje i to mimo średnio sprzyjającej pogody. Przy Żołnierskiej stanęły dziś (4 lutego) pierwsze słupy trakcyjne, na rogu z Obiegową. Gdy „lody puszczą”, prace powinny przyśpieszyć. Odnogę na Stare Miasto Balzola ma zacząć budować po zakończeniu okresu zimowego, czyli najprawdopodobniej około 15 marca.

Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s




%d blogerów lubi to: