W części olsztyńskiej sieci tramwajowej popłynął już prąd, rozpoczęło się też oczyszczanie szyn, żeby mogły po nich pojechać pierwsze pojazdy – najpierw techniczne, a potem już same tramwaje.

Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015) – przystanek końcowy Kanta Fot. Paweł Bukowski
Ponieważ trwają jeszcze drobne prace na trasie linii tramwajowej, testy napięcia przeprowadzono na razie tylko na części sieci. Z podstacji trakcyjnej (a w zasadzie stacji prostownikowej) znajdującej się na terenie zajezdni tramwajowej przy Towarowej udało się zasilić cały tor techniczny do zajezdni, czyli odcinek w ulicach Towarowej i Dworcowej, i północną część sieci, czyli ulicę Kościuszki do odnogi na Stare Miasto. Test wypadł pozytywnie, a to najbardziej newralgiczny odcinek, więc można być dobrej myśli. Pozostałe dwie podstacje – przy Obiegowej i w zajezdni autobusowej przy alei Sikorskiego – są już gotowe i czekają na zakończenie prac przy dojazdach do przyszłego centrum handlowego u zbiegu alei Sikorskiego i ulicy Tuwima. Te są już praktycznie na finiszu – skończyć się mają najpóźniej 15 listopada. W mijającym tygodniu trwały intensywne prace przy czyszczeniu torowiska – robotnicy usuwali z szyn to, co pozostało na nich i w nich po budowie, a także pozbywali się tzw. mady, która w okresie jesiennym na torach potrafi utworzyć się szybko i jazdę bardzo utrudnić.
Zanim torowiskami przejedzie pierwszy tramwaj, na linię zostanie wysłany samochód sieciowy. Będzie to najprawdopodobniej pojazd wykorzystywany przez któregoś z wykonawców linii tramwajowej, bo swoje – a dokładniej wynajmowane przez siebie – wozy tego typu MPK Olsztyn ma zgodnie z zapisami przetargu otrzymać do końca roku. Taki wóz przystosowany jest do poruszania się zarówno po drodze, jak i po torowisku. Nie potrzebuje jednak zasilania z sieci, więc może przetestować torowisko jeszcze przed włączeniem w niej napięcia. Przetarcie trasy takim pojazdem służy też sprawdzeniu tzw. skrajni statycznej, czyli przystosowania infrastruktury do szerokości tramwaju. Nie znamy szczegółów technicznych pojazdu, który będzie torowisko testował, ale na przykład szerokość samochodu sieciowego, jaki zamówiło MPK, określono na 2,55 m, czyli będzie on o 5 cm szerszy od tramwaju. Zakładając jednak, że wóz, który przejedzie po olsztyńskiej sieci, będzie miał podobną szerokość, to pozwoli to przekonać się, czy odpowiedniej szerokości są perony przystankowe i inne elementy infrastruktury.

Solaris Tramino Olsztyn S111O #3003 na torze testowym w zajezdni tramwajowej (21 września 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
To jednak zaledwie przedsmak właściwego testu, na który przyjdzie pora jednej z najbliższych nocy – wtedy wyjedzie na ulicę już tramwaj. Nocą, bo pierwszy przejazd jest wyjątkowo ważny i wymaga spokoju, a nie dużego ruchu i spojrzeń ciekawskich. Podczas takiego debiutanckiego przejazdu także sprawdza się skrajnię, ale tym razem dynamiczną, czyli to, jak mieści się na torowisku tramwaj w ruchu. To ważne, bo zdarzały się już w Polsce przypadki, że o skrajni dynamicznej zapominano. W 2011 roku oddaną po remoncie pętlę przy Cmentarzu Grabiszyńskim we Wrocławiu trzeba było przebudować, bo tramwaje zahaczały na niej o słupy trakcyjne – po prostu projektanci zapomnieli, że na zakręcie tramwaj „zachodzi” i trzeba tam stawiać słupy w odległości nieco większej niż na prostym odcinku. Ulica Grabiszyńska we Wrocławiu jest pod tym względem pechowa, bo w tym roku wystąpił podobny problem na leżącej przy niej pętli Oporów. Po remoncie okazało się, że zbyt szerokie są perony przystankowe i na pętle nie wjadą najnowsze Pesy zakupione przez Wrocław. Także w Warszawie w tym roku trzeba było przebudować nowe, nieużywane jeszcze tory na skrzyżowaniu ulic Powstańców Śląskich i Radiowej, bo okazało się, że tramwaje mijające się na rozjeździe ocierają się o siebie lusterkami. Z takich powodów pierwszy test olsztyńskiego tramwaju może wyglądać nieco egzotycznie, niczym eksperymentalne przejazdy pociągów w XIX wieku. Może nie będzie przed tramwajem szedł herold z pochodnią i oznajmiał krzykiem, że się zbliża maszyna, ale Tramino będzie poruszało się bardzo wolno, a na zakrętach czy wjazdach na przystanki będzie się pewnie nawet zatrzymywać, by sprawdzić, czy nie zahacza o słup czy peron (szkoda byłoby taki piękny pojazd uszkodzić). Jeśli testowanie skrajni dynamicznej wypadnie pomyślnie i nie będą konieczne żadne poprawki, szybko powinny zacząć się jazdy testowe, by motorniczy mogli wyjeździć swoje obowiązkowe godziny, mieszkańcy przyzwyczajali się do obecności tramwajów na ulicach, a specjaliści z firmy Sprint mogli wyregulować odpowiednio system sterowania ruchem (ITS).
Autorem wszystkich zdjęć w poniższej galerii jest Paweł Bukowski.
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015) – budynek socjalny dla motorniczych przy przystanku końcowym Kanta
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015) – przystanek końcowy Kanta
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015) – wiata dla rowerów przy przystanku końcowym Kanta
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015) – wiata dla rowerów przy przystanku końcowym Kanta
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015) – rozjazdy przy przystanku końcowym Kanta
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015) – przystanek końcowy Kanta
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015) – przystanek końcowy Kanta
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015) – przystanek końcowy Kanta
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015) – przystanek Witosa
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015) – przystanek Witosa
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Janowicza
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015) – przystanek Płoskiego
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015) – przystanek Płoskiego
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Witosa (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Płoskiego
Linia tramwajowa przy ulicy Płoskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Płoskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Płoskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Płoskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Płoskiego (31 października 2015) – przystanek Wilczyńskiego
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Wilczyńskiego
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Andersa
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015) – przystanek Andersa
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015) – przystanek Andersa
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Minakowskiego
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015) – przystanek Real
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015) – przystanek Real
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015) – przystanek Real
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015) – przystanek Real
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015) – przystanek Galeria Warmińska
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015) – przystanek Galeria Warmińska
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015) – przystanek Galeria Warmińska
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015) – przystanek Galeria Warmińska
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Tuwima
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Tuwima
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015) – przystanek końcowy Uniwersytet-Prawocheńskiego
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015) – przystanek końcowy Uniwersytet-Prawocheńskiego
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015) – przystanek końcowy Uniwersytet-Prawocheńskiego
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015) – przystanek końcowy Uniwersytet-Prawocheńskiego
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015) – przystanek końcowy Uniwersytet-Prawocheńskiego
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015) – przystanek Uniwersytet-Pływalnia
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Iwaszkiewicza
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015) – przystanek Uniwersytet-Pływalnia
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Iwaszkiewicza
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015) – mijanka przy skrzyżowaniu z ulicą Iwaszkiewicza
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015) – mijanka przy skrzyżowaniu z ulicą Iwaszkiewicza
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015) – mijanka przy skrzyżowaniu z ulicą Iwaszkiewicza
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015) – mijanka przy skrzyżowaniu z ulicą Iwaszkiewicza
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015) – most nad Łyną
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015) – przystanek Pozorty
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015) – przystanek Pozorty
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Nowaka
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015) – przystanek Pozorty
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Nowaka
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015) – przystanek Galeria Warmińska
Linia tramwajowa przy ulicy Tuwima (31 października 2015) – przystanek Galeria Warmińska
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015) – przystanek Dywizjonu 303
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015) – przystanek Dywizjonu 303
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015) – skrzyżowanie z aleją Obrońców Tobruku
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015) – skrzyżowanie z aleją Obrońców Tobruku
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy alei Sikorskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Obiegowej (31 października 2015) – przystanek Obiegowa
Linia tramwajowa przy ulicy Obiegowej (31 października 2015) – przystanek Obiegowa
Linia tramwajowa przy ulicy Obiegowej (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Obiegowej (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Obiegowej (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Obiegowej (31 października 2015)
Podstacja trakcyjna przy ulicy Obiegowej (31 października 2015)
Linia tramwajowa przy ulicy Obiegowej (31 października 2015) – przystanek Szpital Wojewódzki
Linia tramwajowa przy ulicy Obiegowej (31 października 2015) – przystanek Szpital Wojewódzki
Linia tramwajowa w ulicy Żołnierskiej (31 października 2015)
Linia tramwajowa w ulicy Żołnierskiej (31 października 2015)
Linia tramwajowa w ulicy Żołnierskiej (31 października 2015)
Linia tramwajowa w ulicy Żołnierskiej (31 października 2015)
Linia tramwajowa w ulicy Żołnierskiej (31 października 2015)
Linia tramwajowa w ulicy Żołnierskiej (31 października 2015)
Linia tramwajowa w ulicy Żołnierskiej (31 października 2015)
Linia tramwajowa w ulicy Żołnierskiej (31 października 2015)
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Żołnierską
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Reja
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015) – przystanek Skwer Wakara
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015) – przystanek Skwer Wakara
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015) – przystanek Skwer Wakara
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015) – skrzyżowanie z aleją Piłsudskiego
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015) – skrzyżowanie z aleją Piłsudskiego
Linia tramwajowa w ulicy 11 Listopada (31 października 2015) – przystanek końcowy Wysoka Brama
Linia tramwajowa w ulicy 11 Listopada (31 października 2015) – przystanek końcowy Wysoka Brama
Linia tramwajowa w ulicy 11 Listopada (31 października 2015) – przystanek końcowy Wysoka Brama
Linia tramwajowa w ulicy 11 Listopada (31 października 2015) – przystanek końcowy Wysoka Brama
Linia tramwajowa w ulicy 11 Listopada (31 października 2015)
Linia tramwajowa w ulicy 11 Listopada (31 października 2015)
Linia tramwajowa na placu Jana Pawła II (31 października 2015)
Linia tramwajowa w alei Piłsudskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa w alei Piłsudskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa w alei Piłsudskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa w alei Piłsudskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa w alei Piłsudskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa w alei Piłsudskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa w alei Piłsudskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa w alei Piłsudskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa w alei Piłsudskiego (31 października 2015) – przystanek autobusowo-tramwajowy Centrum
Linia tramwajowa w alei Piłsudskiego (31 października 2015) – przystanek autobusowo-tramwajowy Centrum
Linia tramwajowa w alei Piłsudskiego (31 października 2015) – przystanek autobusowo-tramwajowy Centrum
Linia tramwajowa w alei Piłsudskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa w alei Piłsudskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa w alei Piłsudskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa w alei Piłsudskiego (31 października 2015)
Tymczasowy przystanek autobusowy Centrum w alei Piłsudskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa w alei Piłsudskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa w alei Piłsudskiego (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Kopernika
Linia tramwajowa w alei Piłsudskiego (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Plater
Linia tramwajowa w alei Piłsudskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa w alei Piłsudskiego (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Kościuszki
Linia tramwajowa w alei Piłsudskiego (31 października 2015)
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015) – skrzyżowanie z aleją Piłsudskiego
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015)
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015)
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Mickiewicza
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015)
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015)
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015)
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Kołobrzeską
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Kołobrzeską
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015) – przystanek wiedeński Filharmonia
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015) – przystanek wiedeński Filharmonia
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015) – przystanek wiedeński Filharmonia
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015)
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015) – przystanek wiedeński Kętrzyńskiego w kierunku Dworca Głównego
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015) – przystanek wiedeński Kętrzyńskiego w kierunku Dworca Głównego
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015)
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015)
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015)
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Kętrzyńskiego
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015) – przystanek wiedeński Kętrzyńskiego w kierunku Śródmieścia
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Kętrzyńskiego
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015) – przystanek wiedeński Kętrzyńskiego w kierunku Śródmieścia
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015) – skrzyżowanie z ulicą Jasną
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015)
Linia tramwajowa na placu Konstytucji 3 Maja (31 października 2015)
Linia tramwajowa w ulicy Kościuszki (31 października 2015)
Linia tramwajowa na placu Konstytucji 3 Maja (31 października 2015)
Linia tramwajowa na placu Konstytucji 3 Maja (31 października 2015) – przystanek końcowy Dworzec Główny
Linia tramwajowa na placu Konstytucji 3 Maja (31 października 2015) – przystanek końcowy Dworzec Główny i zjazd na tor techniczny do zajezdni
Linia tramwajowa na placu Konstytucji 3 Maja (31 października 2015) – zjazd na tor techniczny do zajezdni
Linia tramwajowa w ulicy Dworcowej (31 października 2015)
Dodaj do ulubionych:
Polubienie Wczytywanie…
Podobne
Mam pytanie do autora czy czasami tramwaj nie będzie przypadkiem za szeroki 2,5m ? Jak widzę na zdjęciu przystanek koło Reala to mam takie wrażenie że może on się nie zmieścić. Nie wiem ale myślę że przystanek jest za wąsko zbudowany.
PolubieniePolubienie
Torowisku na przystanku Real jest tak samo szerokie jak na innych przystankach. Złudzenie może wynikać z różnych szerokości platformy przystankowej, ta przy Realu jest akurat jedną z szerszych.
PolubieniePolubienie
Słyszałem plotkę, wg. której Tramino wyjechało na miasto dzisiejszej nocy, podobno było widziane przy Lidlu na Brzezinach bardzo późnym wieczorem.
Jeden pojazd sieciowy, pomarańczowy Mercedes Unimog stoi na terenie zajezdni MPK od mniej więcej sierpnia, może nawet dłużej.
Załapałem się na fotkę, kierowałem niebieskim przegubowym MANem NG313 na linii 36, zdjęcie z pętli na Tuwima 🙂
PolubieniePolubienie
Ja też słyszałem od mamy która pracuje w sklepie na 11 listopada, że jeden z robotników mówił o wyjeździe tramino na olsztyńskie ulice.
PolubieniePolubienie
To rzeczywiście jakaś plotka, przecież tory są niekompletne przy ul. Sikorskiego i Tuwima ze względu na budowę wjazdów do przyszłego centrum handlowego tudzież innego sklepu wielkopowierzchniowego. 🙂
PolubieniePolubienie
czy koło Płoskiego będzie fragment z zielonym torowiskiem?
PolubieniePolubienie
No nie dość, że jest to nawet trawa zaczęła rosnąć. 😉
PolubieniePolubienie