Pojedyncze dotychczas kawałki torowisk powoli zaczynają łączyć się w dłuższe odcinki i układanie tych szynowych puzzli idzie całkiem sprawnie, przybywa słupów trakcyjnych, a na już fizycznie istniejących odcinkach linii tramwajowej pojawiły się pierwsze maszyny torowe.

Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
W ciągu ostatnich dwóch tygodni pojawiły się nowe odcinki torowisk na ulicach Witosa, Obiegowej, Tuwima, Towarowej i alei Sikorskiego. Słupów trakcyjnych przybyło na ulicach Witosa, Obiegowej, Tuwima, Kościuszki, Dworcowej, Towarowej i alei Sikorskiego. Efekty prac w ostatnich tygodniach najlepiej widać przy alei Sikorskiego. Na odcinku między aleją Obrońców Tobruku a skrzyżowaniem z ulicami Tuwima i Synów Pułku wytyczono miejsce pod torowisko, wygrodzono je krawężnikami i wysypano tłuczeń, lada dzień można się więc spodziewać tam podkładów i szyn, stanęła też już część słupów trakcyjnych. Torowisko jest z kolei praktycznie gotowe na odcinku na wysokości hipermarketu Real – na naszych zdjęciach z 10 maja widać jeszcze tylko podkłady, dziś już zamontowane są na nich szyny. Postępy widać też w Śródmieściu. Na fragmencie ulicy Kościuszki, na którym prace rozpoczęły się najwcześniej, czyli między placem Konstytucji 3 Maja a ulicą Kętrzyńskiego, praktycznie zakończyły się już prace przy wymianie instalacji podziemnych i widać już pierwsze fragmenty podbudowy pod torowisko. Gotowa jest ona też na odcinku między ulicami Kołobrzeską i Mickiewicza. Takie betonowe podłoże zobaczymy praktycznie wszędzie w Śródmieściu – tam, gdzie torowisko będzie szło w ulicy, czyli na Kościuszki, Żołnierskiej, 11 Listopada i w alei Piłsudskiego. Warto przypomnieć, że na tych odcinkach po torowisku będą mogły poruszać się autobusy, a gdzieniegdzie także samochody. Tory zostaną tam ułożone na tzw. płytach prefabrykowanych, dawniej zwanych też płytą węgierską. To rozwiązanie trwalsze i tańsze w utrzymaniu niż wtapianie szyn w asfalt. Ten na torowisku pojawi się tylko w kilku miejscach, gdzie układ torowy będzie bardziej skomplikowany, czyli mówiąc prościej: tam, gdzie w jezdni znajdą się rozjazdy. Mowa tu o skrzyżowaniu alei Piłsudskiego z aleją Kościuszki i rondzie na placu Konstytucji 3 Maja.

Na początkowym odcinku alei Piłsudskiego widać już miejsce, w którym dwa tory odnogi do Wysokiej Bramy będą łączyły się w jeden (zdjęcie z 13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Tymczasem – jak dowiedzieliśmy się w Solarisie – na razie nie zobaczymy Tramino Olsztyn, których pierwsze egzemplarze są już gotowe. Na zaprezentowanie tramwaju mediom zgodę musi wyrazić klient, czyli miasto Olsztyn – na razie takiego pozwolenia nie udało się uzyskać. Tramwaje dla Olsztyna teraz stacjonują w hali fabrycznej na poznańskim Junikowie. Przechodzą tam testy statyczne. Dynamicznych przejść nie mogą, bo Solaris przy swojej fabryce nie dysponuje torem testowym. By sprawdzić się w ruchu, olsztyńskie Tramino będą musiały wyjechać na tory – wszystko wskazuje na to, że będą to tory w stolicy Wielkopolski – i być może dopiero wtedy pierwszy raz uda się sfotografować jadące Tramino Olsztyn. My oczywiście nie zamierzamy rezygnować z prób jak najszybszego uwiecznienia na zdjęciach naszego tramwaju – miejmy nadzieję, że jeszcze zanim rozpocznie testy na poznańskich torowiskach.
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Witosa (10 maja 2015) – przystanek końcowy przy skrzyżowaniu z ulicą Kanta © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Witosa (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Witosa (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Witosa (10 maja 2015) – miejsce przyszłego przystanku Laszki (dziś Witosa) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Witosa (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Witosa (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Witosa (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Witosa (10 maja 2015) – miejsce przyszłego przystanku Laszki (dziś Witosa) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Witosa (10 maja 2015) – skrzyżowanie z ulicami Janowicza i Laszki © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Witosa (10 maja 2015) – skrzyżowanie z ulicami Janowicza i Laszki © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Witosa (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Witosa (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Witosa (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Witosa (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na skrzyżowaniu ulic Płoskiego, Witosa i Bukowskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Płoskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) – miejsce przyszłego przystanku Andersa © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) – miejsce przyszłego przystanku Andersa © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) – miejsce przyszłego przystanku Andersa © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) – skrzyżowanie z ulicami Jarocką i Minakowskiego © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy skrzyżowaniu ulicy Tuwima z aleją Sikorskiego i ulicą Synów Pułku (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) – skrzyżowanie z aleją Obrońców Tobruku © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) – skrzyżowanie z aleją Obrońców Tobruku © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) – skrzyżowanie z aleją Obrońców Tobruku © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) – skrzyżowanie z aleją Obrońców Tobruku © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy alei Sikorskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na skrzyżowaniu alei Sikorskiego z ulicami Pstrowskiego i Obiegową (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na skrzyżowaniu alei Sikorskiego z ulicami Pstrowskiego i Obiegową (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na skrzyżowaniu alei Sikorskiego z ulicami Pstrowskiego i Obiegową (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na skrzyżowaniu alei Sikorskiego z ulicami Pstrowskiego i Obiegową (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Obiegowej (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Obiegowej (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Obiegowej (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Obiegowej (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Obiegowej (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Obiegowej (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Obiegowej (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Obiegowej (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Obiegowej (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Obiegowej (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej przy ulicy Obiegowej (14 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Żołnierskiej (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Żołnierskiej (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Żołnierskiej (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Żołnierskiej (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Żołnierskiej (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Żołnierskiej (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Żołnierskiej (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Żołnierskiej (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Kościuszki (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Kościuszki (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w alei Piłsudskiego (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w alei Piłsudskiego (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w alei Piłsudskiego (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w alei Piłsudskiego (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w alei Piłsudskiego (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w alei Piłsudskiego (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w alei Piłsudskiego (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na placu Jana Pawła II (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na placu Jana Pawła II (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy 11 Listopada (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Kościuszki (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Kościuszki (10 maja 2015) – skrzyżowanie z ulicą Mickiewicza © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Kościuszki (10 maja 2015) – podbudowa pod torowisko między ulicami Kołobrzeską i Mickiewicza © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Kościuszki (10 maja 2015) – podbudowa pod torowisko między ulicami Kołobrzeską i Mickiewicza © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Kościuszki (10 maja 2015) – podbudowa pod torowisko między ulicami Kołobrzeską i Mickiewicza © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Kościuszki (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Kościuszki (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Kościuszki (10 maja 2015) – skrzyżowanie z placem Pułaskiego © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Kościuszki (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Kościuszki (10 maja 2015) – skrzyżowanie z ulicą Kętrzyńskiego © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Kościuszki (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Kościuszki (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Kościuszki (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Kościuszki (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Kościuszki (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Kościuszki (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Kościuszki (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej w ulicy Kościuszki (10 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na placu Konstytucji 3 Maja (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na placu Konstytucji 3 Maja (10 maja 2015) – miejsce przyszłego przystanku końcowego Dworzec Główny © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na placu Konstytucji 3 Maja (10 maja 2015) – miejsce przyszłego przystanku końcowego Dworzec Główny © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na placu Konstytucji 3 Maja (10 maja 2015) – miejsce przyszłego przystanku końcowego Dworzec Główny © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na placu Konstytucji 3 Maja (13 maja 2015) – miejsce przyszłych torów odstawczych © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na placu Konstytucji 3 Maja (13 maja 2015) – budynek socjalny dla motorniczych i miejsce przyszłych torów odstawczych © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na ulicy Dworcowej (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na ulicy Dworcowej (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na ulicy Towarowej (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na ulicy Dworcowej (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na placu Ofiar Katynia (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na placu Ofiar Katynia (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na ulicy Towarowej (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na ulicy Towarowej (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na ulicy Towarowej (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na ulicy Towarowej (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Budowa linii tramwajowej na ulicy Towarowej (13 maja 2015) © OlsztyńskieTramwaje.pl
Dodaj do ulubionych:
Polubienie Wczytywanie…
Podobne
Jak ja lubię czytać Pańskiego bloga, codziennie go sprawdzam z nadzieją na nowy wpis. Tworzy Pan świetne teksty, aż chce się je czytać. Prosiłbym o częstsze wpisy na tym blogu. Pozdrawiam! 🙂
PolubieniePolubienie
Dziękuję, bardzo mi miło, że Pan tak uważa. Jak to mówią: uśmiech dziecka nagrodą za trud wychowawczy. 😉 Też chciałbym, żeby wpisy pojawiały się częściej, ale muszę bloga godzić i z pracą zawodową, i życiem rodzinnym (i trochę towarzyskim 🙂 ), a im człowiek starszy, tym doba jakby krótsza. 🙂
PolubieniePolubienie
Wróble tramwajowe ćwierkają, że próby w ruchu poza Poznaniem (jedyne miasto, które spełnia warunki skrajni i to tylko na wybranych odcinkach) odbędą się na torze przy ul. Towarowej, stąd prace sieciowe. Czekam z niecierpliwością.
PolubieniePolubienie
Z tego co się orientuję, to w Poznaniu nie ma problemu, (przynajmniej na całej ul. Grunwaldzkiej do Ronda Jeziorańskiego – czyli ponad 5 km). Nie zapominajcie że Poznań jako jedyne miasto w RP eksploatuje Tatry RT6N1, które są szersze, oraz mają przekroczona skrajnię i ukres na zakrętach. Tatry (RT6N1 są dopuszczone do ruchu warunkowo, i to na wybranych trasach… Warunkowo, od 1997 roku!). Więc i Olsztyńska bimba bez problemu da radę… Pytanie do Solarisa i MPK Poznań.
PolubieniePolubienie
Tak, właśnie dlatego mogą w Poznaniu przetestować nasze tramwaje, pewnie cała trasa PESTKI ma warunki, bo tatry chyba były zakupione dla tej trasy, choć nasze tramwaje są szersze od tatry o 6 cm. A tak na marginesie, tatra to bardzo wygodna z mojego punktu widzenia bimba, mimo że nie w całości niskacz.
PolubieniePolubienie
Linia tramwajowa rośnie w oczach, 4 dni nie było mnie w mieście, a tyle się zmieniło. Po uruchomieniu tramwajów Plac Ofiar Katynia nadal będzie rondem?
PolubieniePolubienie
Jak patrze na te wszystkie zdjecia to nie chce mi sie wierzyc ze tramwaj zniknal nam na 50 lat.Wczoraj niewierzylem ze kiedykolwiek wroci a dzisiaj ze go tyle nie bylo.Potwierdzam to co napisal „Optymista” i dodam jeszcze ze jak „straszono” nas ze tramwaju nie bedzie to ten blog podtrzymywal mnie na duchu:)P.S.Czy mnie sie wydaje ze niektore fundamenty na niektorych odcinkach pod slupy trakcyjne wystaja za wysoko?
PolubieniePolubienie
Jeśli to odcinek, gdzie jeszcze nie ma tłucznia, to wrażenie może być mylące, bo idzie go całkiem słuszna warstwa. Jeśli podsypka już jest, to też o niczym nie świadczy, bo tor będzie jeszcze podbijany (ta żółta maszyna na zdjęciu z Towarowej to właśnie podbijarka).
PolubieniePolubienie
Moze jest to tylko moje zludzenie ze niektore fundamenty wystaja lekko poza kraweznik
PolubieniePolubienie
Przy ul. Sikorskiego na odcinku między KFC a ul. Obrońców Tobrku zostały ułożone dwie nitki podkładów.
Poza tym przy ul. Sikorskiego ropoczeły się bardzie zauważalne prace na najmniej do tej pory zaawansowanym fragmencie torowiska, tj. między ul. Obrońcców Tobruku a Dywizjonu 303.
PolubieniePolubienie
Szkoda, że nie ma jeszcze zdjęć pierwszwgo Tramino 😦
PolubieniePolubienie
A propos Obrońców Tobruku i Dywizjonu 303: jest to fragment przy stacji energetycznej. Nad ulicą Sikorskiego wisi tam linia WN. Czy będzie ona schowana pod ziemię, czy WN będzie wisiało nad siecią trakcyjną?
PolubieniePolubienie
Mnie ciekawi rowniez jak beda ponumerowane nasze tramwaje i czy bedzie umieszczony na nich herb miasta?Jezeli chodzi o herb to niewyobrazam sobie zeby go nie bylo,kiedys nawet napisalem list w tej sprawie do ZKM-u i dostalem odpowiedz raczej pozytywna.Musze przyznac ze nie podoba mi sie wzor cyferek jakie sa na autobusach, w przeszlosci wygladalo to znacznie lepiej.Wole zeby numery na tramwajach byly malowane a nie naklejane i podobne np.do takich jakie maja Warszawa czy Poznan
PolubieniePolubienie
Tak, na tramwajach będzie herb miasta.
PolubieniePolubienie
Mnie też nie podobają się czarne cyfry, z lubością przyklejane na nowe i nowo malowane autobusy- wygląda to bardzo tandetnie.
PolubieniePolubienie
Wbrew pozorom sa to bardzo wazne rzeczy.Uwazam ze obecna malatura komunikacji miejskiej (szary,limonka,grafit)jest jedna z najlepszych w kraju jak nie najlepsza i powinna byc zastrzezona w urzedzie patentowym
PolubieniePolubienie
Rzeczywiście, kolorystyka nie jest tak zła, jak to zwykle jadem opluli forumowicze „G.O.” itp. Wespół z przyciemnionymi szybami, nowe autobusy prezentują się naprawdę świetnie! Trzeba przyznać, że wreszcie ! na ulicach Olsztyna zapanował kolorystyczny ład. Obok coraz mniej licznych przypadków (pojazdów, które prawdopodobnie zostaną wycofane w najbliższych miesiącach), panuje kolorystyczna jedność. Ale te tandetne naklejki-cyfry mogliby sobie darować. Może z czasem, nie wszystko na raz.
PolubieniePolubienie
HOT NEWS:
Przy ul. Płoskiego zostały ułożone w komplecie podkłady.
W trakcie dwóch, pierwszych dni tygodnia ułożono dwie nitki podkładów, które połączyły dotychczasowy gotowy fragment torowiska (kończący w sąsiedztwie domku jednorodzinnego) z łukiem torowym przy skrzyżowaniu ul. Płoskiego/ Witosa/Bukowskiego.
Aktualnie na jednej nitce podkładów trawają prace przy układaniu szyn.
Przy ul. Piłsudskiego z wykonaną podbudową torowiska „dojechali” do mniej więcej połowy Dukatu.
PolubieniePolubienie