Odwołanie w przetargu tramwajowym odrzucone

29 04 2011

Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła 28 kwietnia odwołanie złożone przez konsorcjum Mostostalu Warszawa, Acciony, ZUE i Tor-Kar-Ssona. Tym samym zniknęła formalna przeszkoda, by podpisać umowę ze zwycięzcą przetargu na budowę linii tramwajowej z zajezdnią, ulicą Obiegową i przejściem podziemnym pod aleją Piłsudskiego – hiszpańskim koncernem budowlanym FCC Construcción.

Pędzi tramwaj przez Łódź (po Gdańskiej)

To teraz pędem do przodu... © OlsztyńskieTramwaje.pl

Należy się spodziewać, że wkrótce zostanie podpisana umowa z wykonawcą. Na podpis czeka także umowa z konsorcjum, które zajmie się budową pasów autobusowych. W tym przetargu zwyciężyły startujące wspólnie olsztyński PUDiZ, Warmińsko-Mazurskie Przedsiębiorstwo Drogowe i warszawska firma projektowa Dro-Konsult. Konsorcjum na wybudowanie buspasów będzie miało dwa lata od momentu podpisania umowy.

Na ogłoszenie czeka wciąż przetarg na dostawę taboru. Dziś już wiadomo, że dzięki oszczędnościom w przetargu głównym tramwajów Olsztyn zamówi 13 tramwajów (wcześniej planowano zakup 11 wozów i szukanie pieniędzy z innych źródeł na dwa kolejne). 15 kwietnia 2011 miało się zakończyć przygotowywanie dokumentacji przetargowej. Dowiedzieć się, kto dostarczy tramwaje Olsztynowi, mamy dowiedzieć się najpóźniej 14 października 2011.

Reklama

Działania

Informacja

6 Komentarzy

29 04 2011
Em

Bardzo fajna wiadomość przed weekendem :). Ale zaczyna się też czas dokładnego przyglądania się i dyskusji nad tym, co zostanie w kwestii tramwajowej zaproponowane.

Polubienie

29 04 2011
Krzysztof

To bardzo miło, że tak szybko wszystko się wyjaśniło. Ostatnio nie śledziłem wiadomości i nie wiem, jak wygląda sytuacja z przystankiem przy Wysokiej Bramie. Decyzja WKZ jest ostateczna?

Polubienie

29 04 2011
OlsztyńskieTramwaje.pl

Decyzji konserwatora jeszcze nie ma, na razie są zastrzeżenia. Z tego, co tłumaczyła Barbara Zalewska w mediach, to Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków oficjalnie nie otrzymał dokumentacji z dokładną lokalizacją tego przystanku. Ta zostanie najprawdopodobniej określona precyzyjnie dopiero w projekcie budowlanym, który będzie przygotowywało FCC Construcción. Czy to oznacza, że nie ma formalnej możliwości zdobycia oficjalnego stanowiska konserwatora przed przedłożeniem projektu budowlanego? Nie wiem. Może ktoś z komentujących orientuje się w tych kwestiach?

Polubienie

29 04 2011
gox

Od każdej decyzji administracyjnej przysługuje odwołanie. A jak to nie pomoże to zostaje jeszcze droga sądowa. Tylko trzeba pamiętać, że sądy są niezawisłe, a nie sprawiedliwe 😉

Polubienie

29 04 2011
Em

Co do sprawy krańcówki przy Wysokiej Bramie, to na mojego „czuja” to raczej chodziło pani konserwator o zaznaczenie swojej pozycji i podkreślenie znaczenia urzędu, potrzeby konsultacji itp., więc cała ta sprawa wydaje się mieć wyłącznie charakter prestiżowo-honorowy. Proszę sobie przypomnieć uzasadnienie mówiące o średniowiecznym moście w miejscu planowanej krańcówki(tylko sugerowany most trafiał by w mur a nie w bramę), pani konserwator doskonale wie, gdzie ten most mógłby być i zna rezultaty badań archeologicznych w okolicy Wysokiej Bramy, zarówno tych przedwojennych , jak i całkiem niedawnej odkrywki resztek murów miasta. Zapytanie urzędu o stanowisko i podobne podchody sprawę pewnie załatwią. To miejsce wydaje się zresztą bardzo dobrym ze względu na łatwość stworzenia „równi stacyjnej”, łatwy dostęp do przystanku bez potrzeby przekraczania jezdni Pl. Jedności Słowiańskiej, niezależnie od tego, jak zorganizowany zostanie ruch samochodowy w tej części miasta. Przy okazji, warto chyba powalczyć o zamknięcie 11 listopada dla samochodów.

Polubienie

3 05 2011
zygzak

@Em
Jeśli chodzi o most to nie jest tak jak mówisz, gdyż w naszym przypadku most oraz przedbramie biegło po lekkim skosie, w kierunku dzisiejszej ul.Curie Skłodowskiej a nie w stronę 11-Listopada jak się niektórym wydaje. Faktem jest więc, że elementy mostu znajdują się pod planowanym kiedyś przebiegiem linii.

Faktem jest jednak to, że argument o rzekomej możliwości odbudowy mostu wydaje się raczej fantastyką.

Kolejnym faktem jest to, że Konserwator Wojewódzka – Pani Barbara Zalewska znana jest ze swojej niekompetencji jaką wielokrotnie okazywała wobec innych niszczonych w Olsztynie zabytków (Dukat, Kopernik, Koszary, Wiaty, Komora, Tartak etc). Jej decyzje nie są nigdy obrazem troski o zabytki ale zazwyczaj są kierowane innymi pobudkami, głównie politycznymi.

W tym wypadku chodzi tylko i wyłącznie o
1. uzasadnienie skrócenia trasy (a więc potanienia kosztów budowy oraz odciążenia dyrekcji MZDiM „problemami” przebudowy skrzyżowania Piłsudskiego/1 Maja). Daje to pieniądze na wymysły dyr. Jaszczuka jak poszerzenie ul.Partyzantów i Pieniężnego.
2. utworzenie przystanku zasilającego kompleks Alfy i Dukata (obecnie jeden właściciel, który nawet upodobnił DH Dukat do „architektury” Alfy poprzez wstawienie czarnych szyb, podobnych do tych z Alfy)
3. Uzasadnienie budowy w przyszłości kolejnego przejścia podziemnego pod ul. 1 Maja
4. Umożliwia odcięcie Starego Miasta od komunikacji Miejskiej.

Zwrócić też należy uwagę na stopień propagandy i dezinformacji serwowany przez UM. Pan Prezydent twierdzi np. że utworzenie przystanku przy Wysokiej Bramie było ponoć kompromisem z FRO. To oczywiście nieprawda i jest mało prawdopodobne że Prezydent powiedział tą bzdurę omyłkowo. Nigdy nikt z UM nie miał nawet zamiaru robić z FRO i kimkolwiek innym kompromisów co do trasy, wszyscy to wiemy. FRO nigdy nie proponowało też przystanku pod Wysoka Bramą, lecz zawsze chciało go umieścić na południowym krańcu ul.11 listopada, co jest powszechnie dostępne. Przystanek pod Wys. Bramą to pomysł dr Friedberga z IMS, który przygotowywał na zlecenie miasta koncepcję trasy, a całkiem szczegółowe rysunki tej koncepcji z rzeczonym przystankiem maja daty o rok starsze od założenia FRO!

Te sygnały świadczą o tym że cała akcja z WKZ była zaplanowana dość dawno i nie jest ona przypadkowa. Jeśli ktoś naiwnie twierdzi, że jest inaczej to gratuluję mu dobrego samopoczucia. Nie zmienia to jednak faktu że jakiekolwiek by nie były postulaty wobec projektowanej trasy to żaden, ale to absolutnie żaden nie został uwzględniony.

Chcę tu jednoznacznie napisać – nasze dobre chęci, rady, analizy nie maja ŻADNEGO znaczenia dla strategów z Ratusza. Możemy się z tym zgadzać lub nie ale tak jest. Tym (niestety kolejnym) pesymistycznym postem pozdrawiam całe towarzystwo 😉

Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.




%d blogerów lubi to: